De eerste paar dagen - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van oscarendeborah - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van oscarendeborah - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: Deborah

Blijf op de hoogte en volg

11 September 2015 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Nou.. vooruit!
Nog een verhaal vanuit de USA, inmiddels vanuit het hele mooie bryce.

Ons eerste hotel is ons prima bevallen, helaas zoals jullie weten heel vroeg wakker. Om half 8 zaten wij in de auto onderweg naar de grand canyon.
Deze dag kroop ik achter het stuur, de tom tom werd ingesteld en naar even denken kwam er 515 kilometer rechtdoor te staan. Nou; dat moet mij wel lukken.
Dat viel toch vies tegen, ik leek me vader wel. Ik keek soms overal behalve voor mij. Zo'n trekje heeft mij vader al in nederland.
Onderwerg waren er al veel oohs en aahs , enorme lange treinen, schitterende vrachtwagens en mooie natuur. Waar we ons ook over verbazen zijn de enorme campers die we tegen komen. Sommige zijn waarschijnlijk nog groter van inhoud dan onze toekomstige woning. En dan durven er ze er ook nog van alles achter te hangen. Denk aan pick ups, boten, 4 x 4 wagens. Onderweg rijden we over route 66, wat een bijzondere ervaring.

Vroeg in de middag arriveerde we bij de grandcanyon. Opzoek naar ons krotje zoals ik het noemde. Niet veel later arriveerde we bij ons hotel; bright angel logde, IN de grand canyon, nog geen 1 minuut lopen naar het uitzicht punt. Het inchecken was nog even lastig, mijn spelling aan de telefoon heeft nog wat oefening nodig. Uiteindelijk werden we gevonden onder de naam: D. G.D Meantel. Toen opzoek naar de kamer, waarvan we wisten dat we niet veel luxe mochten verwachten. Het was een hele zoektocht die erg pijnlijk werd toen mijn kleine teen en ontmoeting kreeg met de eerste rots in amerika. een deel van mijn kleine teen is dan ook achter gebleven, vast geplakt aan de rots.
Onze kamer; het valt ons heel erg mee. We nemen de stank van een dood dier voor lief en maken gebruik van onze slaapzakken.

We gaan er op uit, op naar de grand canyon. Het is echt heel mooi. We hebben het beide al vaak op de foto gezien, maar zelf zien is dan toch anders en vooral heel speciaal. We genieten, maken foto's, kijken naar de zonsopgang en maken gebruik van de shuttle bus. Dit is een (gratis) bus die je het hele park door brengt, wat vooral heel handig is omdat er weinig parkeerplaatsen zijn. Ook de eerste beesten worden gespot; eekhoorns, herten en dassen. Voor die zonsopgang was het opstaan trouwens geen moeite, we waren deze keer om 3 uur wakker.
Rond de lunch vertrekken we naar page waarbij we onderweg weer onze ogen uitkijken.
We besluiten ergens bij een uitkijkpunt te stoppen, geen verkeerde beslissing blijkt achteraf. Daar komen we ons eerste bord tegen van : pas op voor spinnen, slangen, scorpioenen en andere beesten. Ik bang voor spinnen, oscar bang voor slangen; goede combi op dit stukje terrein. Ook dat nemen we voor lief want het uitzicht is super.

Aangekomen in ons hotel besluiten we boodschappen te gaan doen bij de wallmart en ja hoor, weer een amerikaanse ervaring. Er staat een vrouw voor ons bij de kassa met heel veel bonnetjes. Wat leuk om dit mee te maken! Helaas vinden we het bij de karbonade niet meer leuk, 2 voor 4 euro. De kassa slaat de bon niet aan, er word iemand geroepen, er wordt van alles ingetypt. Yes, de karbonade mogen door. Het volgende probleem; de watermeloen...
Achter ons staat inmiddels een hele rij. Tja; we hebben vakantie maar vinden deze ervaring toch zonde van onze tijd..

Terug bij het hotel nemen we een duik in het zwemband, met heel mooi uitzicht op de clen canyon dam en lake powel. We maken een planning voor de volgende dag en gaan alweer om 9 uur naar bed. Al dat moois maakt je moe.
Ook nu weer (inmiddels half 11) dus onze ervaringen page en bryce volgen een andere keer!

Groetjes!

  • 11 September 2015 - 14:42

    Cora Mantel - Van De Pest:

    Hoi Deborah en Oscar,
    Leuk jullie stukje te lezen. En ook leuk voor papa om te horen dat je toch iets van hem heb..( ook al weet ik niet of dat positief is...)

    Geniet ervan en laat nog wat van jullie lezen

  • 13 September 2015 - 13:38

    Lieke Honcoop:

    Hey Deborah en Oscar!

    Wat een avonturen! En die vrouw met die bonnen! Extreem couponing!
    Grappig maar inderdaad wel vervelend als het jullie tijd kost hhaha!

    Geniet er nog lekker van! Dan geniet ik wel van de foto's! ;)

    Xx lieke

  • 15 September 2015 - 05:41

    Peter Mantel:

    nu weet ik het zeker ,het is een dochter van mij.
    alleen kijk ik ook vooooooor mij.
    geniet er lekker van.


    gr. papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2015

De laatste week

16 September 2015

Van de schitterende natuur naar las vegas

11 September 2015

De eerste paar dagen

07 September 2015

Amerika, here we come

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 1885

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: